woensdag 7 mei 2008

Langkawi

6 mei. Langkawi.
Onze vakantie in Australie eindigt in/op Langkawi, een eiland vlak voor de kust van Malesie. Net onder de grens met Thailand. We zijn hier de vorige keer ook geweest en wilden er best deze vakantie met een paar relax-dagen afsluiten. Een goede vlucht gehad van Brisbane naar Kuala Lumpur. Met name Hanneke heeft weinig van de vlucht gemerkt: die sliep al haast voordat het vliegtuig in de lucht zat. Na dik zeven uur vliegen stonden we in alle vroegte op het vliegveld van Kuala Lumpur. Het is altijd weer een mooi gezicht om in het donker over deze grote stad te vliegen. Twee uur moesten we doorbrengen in afwachting van onze vlucht naar Langkawi. Maar die uren zijn hier zo om: veel winkels! Nog een lekker luchtje voor Hanneke gescoord! Om 9.35 uur aankomst op Langkawi Airport, waar onze chauffeur al klaarstond. Hij bracht ons naar het haventje waar de boot van het hotel lag. Ruim tien minuten varen op volle snelheid (2 x 200 PK) brachten ons naar het haventje van 'ons' prive-eiland voor vier dagen: het Rebak Island Resort. Een luxe hotel, met 101 kamers. En wat voor kamers: mooi groot, alles van hout (met houtsnijwerk) en een badkamer! Schitterend. Helaas helaas is het vanaf onze aankomst zwaar bewolkt. En in de loop van de middag begint het te stortregenen. Een echte tropische bui. Die helaas wel de rest van de dag zal duren. Het hotel is heel erg mooi, maar er zijn bijna geen gasten. We hebben in het Senari restaurant geluncht, maar met twee personeelsleden achter iedere gast eet het niet echt ongedwongen. En dan hebben we het alleen nog maar over de zichtbare medewerkers. Niet over de mensen die in de keuken werken of schoonmaken.
We hebben deze dag benut om wat bij te slapen. 's Avonds op ons balkon het prachtige uitzicht bewonderd. Heel mooi toen de zon onderging.
Nog steeds zijn er weinig andere gasten. Daarom in een wat vreemde sfeer hier gegeten. En vroeg naar bed, om onze nachtvlucht te verwerken.

Woendag 7 Mei.
De volgende ochtend vroeg opstaan voor een 'boottour' rond het eiland (althans dat dachten we...), eerst lekker ontbeten en met de boot van het resort naar het hoofd eiland. Daar stond al een busje op ons te wachten. Toen kwam er een vreemd voorgevoel naar boven bij ons. Nogmaals de het formulier doorgelezen de we bij aankomst in onze handen gedrukt kregen. Al snel bleek dat het een ritje in een busje over het eiland zou worden met een bezoek aan verschillende werkplaatsjes (lees winkeltjes). Omdat we de vorige keer op Langkawi zelf een auto gehuurd hadden en het eiland op ons dooie gemak al bekeken hadden besloten we om maar bij de volgende pick-up het busje te verlaten en met een taxi naar Kuah te gaan. Alles kost hier bijna peanuts en dus ook een taxi. We hebben in Kuah eerst maar eens een bak koffie gescoord (mierzoet zelfs zonder suiker) en ondertussen genoten van de inheemse bevolking en hun gewoonten. Vervolgens nog door het stadje geslenterd en tegen 13.00 uur met de taxi naar de boot terug die ons naar Rebak Island zou brengen. Bij de haven lag een poes op de bank die al snel een warm plekje bij Geert op zijn schoot had gevonden (allebei weer blij :-). In het restaurant van het hotel een lunch genoten en al snel bleek dat de lucht helder werd. En ja hoor, de zon brak door. De rest van de middag heerlijk bij het zwembad gelegen, gezwommen en gelezen. 's Avonds was er een buffet. Niet dat we daar 1.2.3. op zaten te wachten maar het bleek een prima buffet te zijn met heerlijk curries etc. Dus aanvallen maar. Na heerlijk te hebben gegeten zijn we met 'Piet' in het golfkarretje naar onze kamers gebracht. Hanneke voorin naast 'Piet'. Wie weet wordt dit nog wat.... hihi. Niet alleen een schilderij en een luchtje gescoord maar wellicht ook nog een mooie man. Op de kamers waren de bedden al weer open geslagen, de muggenverdelger stond al aan, in de badkamer stond het potje met etherische olie al te ruiken en de lichten brandden al. Tijd om naar bed te gaan.

Donderdag 8 mei.
Na weer een heerlijke nachtrust vandaag maar eens uitgeslapen. We weten bijna niet meer wat dat is. Bijna alle dagen rond 07.00 opgestaan. Tijdens het prima ontbijt werden we weer voorzien van een tropische bui met onweer. Wat er hier in 5 minuten valt doen we in NL een week over normaliter. Hopelijk trekt de lucht weer open net als gisteren en kunnen we nog lekker zwemmen etc. Hoe deze dag verloop lezen jullie in de laatste update lezen.

Anoniem zei

Jammer dat de zon het even laat afweten op Langkawi, maar dat komt waarschijnlijk omdat ie hier overuren aan het draaien is... Jullie komen thuis in een temperatuurtje van +/- 26 graden, jippie!!! Geniet nog van de laatste vakantiedagen en een goede reis terug naar ons warme kikkerlandje!

Groetjes, Gerard & Heleen

Geniet van jullie laatste dagen op Langkawi.
Slaap wat bij en rust lekker uit.
Geen nood wat het slechte weer daar betreft, want de zon zie je hier wel weer.
Goede terugreis gewenst van Henk en Will

Unknown zei

Hey jullie drie, net zoals voor jullie zit onze tijd er ook (bijna)op. Het is half twee in de middag en buiten is het bloedmooi weer!! Mooie thuiskomst. Fijne dagen nog even en goede reis. Wij spreken elkaar dit weekend nog.